torsdag 6. mars 2008

McDonalds som arbeidsplass?


I den alderen jeg og mine klassekamerater er er det vanlig å skaffe seg en ekstrajobb. Noen arbeidsplasser har fått dårligere stempel og er ikke så fristende å søke på. En av dem er McDonalds. De har lenge hatt rykte om at det er et dårlig sted å jobbe og er lite populært. Så når jeg leste i denne artikkelen at McDonalds kåret som nummer tre over norges beste arbeidsplasser, ble jeg overrasket.
McDonalds har tatt til seg sitt dårlig rykte og de siste årene jobbet med å få et bedre arbeidsmiljø. At arbeidstakerne trives, setter de høyt. I artikkelen står det at de fleste ansatte der er mellom 16-25 og dette er kanskje deres første arbeidsplass. Derfor syns de det er ekstra viktig å ta vare på de ansatte. Jeg mener at dette er kjempe bra at de satser på dette. Unge mennesker syns kanskje det er vanskelig å komme ut i arbeidslivet og dette gir dem en bra start. De som fortsatt tenker på McDonalds som en dårlig arbeidsplass bør kanskje tenke seg om. Her tilbyr de fleksibel arbeidstid og hyggelige kolleger. Hva mer kan man egentlig be om?

Ingen kommentarer: