fredag 15. februar 2008

Millennier!- bare drittunger?

Jeg har nå lest en artikkel fra magasinet som jeg har valgt å skrive litt om. Du bør lese den først her.
I artikkelen kaller de dagens ungdommer for millenier og den provoserte meg veldig, ved å si at ungdommene nå til dags kunn er opptatt av seg selv og ipoden. Dette vil jeg si er å dra alle under en kam og gjelder ikke alle. Jeg er enig at ungdommer kanskje ikke er like opptatt av å jobbe hardt og at mange tror vi at vi skal få alt hendene, men vi har blitt oppvokst slik. Foreldrene ønsker det beste for oss og gir oss som oftest det vi har lyst på. Slik var det ikke når foreldrene var unge fordi de hadde ikke like mye penger. Men vi har bedre økonomi nå, og dette er ført til at vi kan kjøpe for det meste hva vi vil. Hva skal vi unge gjøre med det? Jeg sier ikke at vi ikke kan forbedre oss, men å få slengt i trynet at sånn og sånn er vi, det syns jeg er unødvendig. De kan vel heller si hva vi skal gjøre for å forbedre oss.
I artikkelen står det at millenier ikke er interessert i å jobbe. Det skal være sagt når foreldrene våre var unge var de ikke bare opptatt av å jobbe. De hadde kanskje ikke facebook og ipod, men de gikk på konserter og dro på fester. De hørte på kasettspillere og dro på kino. Altså det er ikke bare ungdommene fra min generasjon som er late og lite interessert i å jobbe. Det gjelder ungdommer fra alle generasjoner mener jeg.
Men jeg tror alle ungdommer vokser opp til slutt og skjønner at det finns viktigere ting i livet enn ipoden. At ungdommen virker uinteressert i jobbing tror jeg er en fase man kommer over. Jeg mener at når man er ung bør man få være ung, det kommer alltid en tid der man bare må "grow up".


Vs

1 kommentar:

Sanne sa...

Hei Caroline!
Jeg er veldig enig i alt du sier. Nesten som om jeg skulle sagt det selv. Jeg synes de som er eldre nå kanskje er litt raske når de trekker denne konklusjonen om at vi ungdommer bare dasser rundt og ikke tar jobb seriøst. Og selvom vi kanskje er litt slappe, så hva har vel det å si? Vi er jo bare ungdommer en gnag!