fredag 1. februar 2008

Ja, det finnes blogger bedre enn min og her er noen!



Det finnes mange andre blogger på nettet og jeg har da testet ut tre stykker.Jeg har vurdert utseende og innhold.

Oslostil.com:
Den første bloggen jeg skal vurdere er oslostil.com. Jeg har vært inne på denne før og er inne støtt og stadig. Jeg syns siden er veldig bra fordi den får frem gatemote og ikke bare hva modellene har på seg på catwalken. Den er bra for inspirasjon fordi det er bilde av folk som er flinke til å kle seg og vet hvordan de skal følge trendene. Det er ekstra gøy fordi moten er fra Oslo og det får frem at det er mange som kan kle seg i Oslos gater.
Likevel mener jeg at bloggen trenger noen forbedringer. Jeg syns bloggen er lite oversiktlig og jeg savner mer tekst til bildene. For å se bilder fra gata må man gå inn på datoer og det tok litt tid før jeg skjønte dette. Layouten kunne derfor vært litt bedre. Jeg har vært inne på denne før og den har nettopp fått nytt utseende. Jeg må si at jeg likte den gamle stilen før der alle bildene bare lå nedover siden. Da slapp man å trykke inn på hvert bilde. Jeg skulle også ønske at det sto litt mer om personene som det er tatt bilde av og hva som var tanken bak antrekkene.
Alt i alt mener jeg at idéen til bloggen er veldig bra, men gjennomføringen er kanskje ikke like optimal. Men det skal ikke mye til før bloggen blir bedre.

Petter Solbergs blogg:
Den neste bloggen jeg skal vurdere er Petter solberg sin blogg.
Ved første øyekast virket denne bloggen som ganske spennende fordi det var mange bilder. Bilder i bloggen trekker veldig opp mener jeg! Jeg liker bloggen fordi den er ærlig og han har ikke for lange tekster. Vi får virkelig et innblikk i hva han driver med. Man blir bedre kjent med han og ikke bare som en rallykjører. Det er lett å finne fram i bloggen og den er oversiktlig.
Den siste bloggen jeg skal snakke litt om er London street style. Jeg er veldig glad i mote-blogger så jeg valgte denne. Jeg vil sammenligne denne litt med bloggen ”Oslostil” fordi jeg mener Oslostil kunne gjort mer som London street style fordi den er mye bedre. Jeg liker spesielt layouten der startsiden er et slags undergrundskart og vi kan trykke oss inn på steder i London. Hvis man for eksempel trykker på ”Carnabystreet” så kommer det opp en oversiktlig side med bilder av forskjellige personer fra denne gaten Så kan man trykke inn på hvert bilde så man får det større. Dette er en veldig bra løsning og veldig elegant. Dette gav meg et bra førsteinntrykk. London street style har en mer gjennomført stil enn ”oslostil”. Det er lett å finne frem og veldig oversiktlig. Jeg vil anbefale denne siden veldig fordi moten er veldig bra her. Folk fra London kan helt klart kle seg og de har alle en unik stil. Men jeg savner en tekst til bildene som sier hva tanken bak antrekket er, hvor klærne er ifra og litt personlige fakta. Ellers er den veldig bra og en av de beste motebloggene jeg har vært innom!



1 kommentar:

Ingunn sa...

Fin løsning av oppgaven. Jeg er enig med deg i analysen av Oslo style - flott ide, men det skorter ltt på gjennomføringen.